Po miesiącach oczekiwań do Cities: Skylines 2 trafiła pożądana funkcja. Edytorowi map towarzyszy pierwsze płatne DLC

Pierwsze oficjalne narzędzia moderskie oraz płatne DLC trafiły do Cities: Skylines 2. Aktualizacja 1.1.0f1 wprowadziła zapowiadany edytor map oraz funkcje pozwalające na zmiany kodu gry. Patch pozwala też graczom dzielić się kreacjami stworzonymi za pomocą tych narzędzi za pośrednictwem platformy Paradox Mods.

Dodanie wsparcia modów towarzyszy debiutowi tzw. Asset Packa Beach Properties. Zgodnie z tytułem, to DLC wprowadza do CS 2 „obiekty”, głównie budynki w stylu plażowym, jak również drzewa palmowe.

Nie żeby gracze ciepło przyjęli ten dodatek. Na ponad 400 użytkowników Steama, którzy ocenili Beach Properties, tylko 6% wypowiedziało się pozytywnie o DLC. Głównym zarzutem jest zasadniczy brak „plażowej” zawartości (aktywności czy nawet samych plaż), co w teorii nie powinno dziwić (w końcu to „asset pack”, czyli dosłownie „pakiet obiektów”). Niemniej zdarzają się też narzekania na jakość nowych konstrukcji.

Jednakże największym punktem zapalnym jest cena. Prawie 46 złotych za zestaw samych obiektów to, zdaniem graczy, o wiele za drogo. (DLC Beach Properties stanowi też część edycji ostatecznej gry oraz tzw. przepustki rozszerzeń, czyli Expansion Pass). Zwłaszcza że fani nadal mają powody do narzekania na podstawową wersję Cities: Skylines 2.

Również sama aktualizacja spotkała się z pewną krytyką, choć nie tak ostrą jak w przypadku DLC. Nie tylko dlatego, że – jak to często bywa – patch dodał własną porcję błędów. Graczy zirytowały też poprawki związane z wyceną gruntu, skądinąd udane.

Lista zmian podaje bowiem, że wersja 1.1.0f1 „ulepszyła” tę mechanikę i teraz na wartość terenu wpływają takie czynniki jak usługi (edukacja, służba zdrowia), przystanki i stacje transportu publicznego oraz poziomy zanieczyszczenia. Fani pytają z sarkazmem w mediach społecznościowych, czy w takim razie cokolwiek dotychczas wpływało na cenę gruntu, skoro dopiero pół roku po premierze CS 2 gra uwzględnia tak podstawowe czynniki.

Mimo to wielu graczy przyjęło poprawki tej mechaniki z entuzjazmem.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine


Klemens
2024-03-26 15:37:59